EVLİLİK..ÇOCUKTAN SONRA..

Yazar Pazartesi, Mart 11, 2013 , ,





Çocuklu hayata uyum sağlamamız kolay olmadı , epeyce sarsıldık. Diyebilirim ki yeni yeni toparlanıyoruz. Nurturiada bu konu konuşulurken şöyle bir cevap yazmışım:

''Şimdi nurturiada da var bir-iki kişi ,onları istisna kabul ediyorum çünkü bu arkadaşların hayatı mükemmel azizim.Çocuktan önce gezmiş tozmuş,çılgınca eğlenmiş,harika bir eşi var,çalışmak zorunda olmamışlar hiç anlattıklarına göre bu anneler.Çocuktan sonrası daha bir harika,önceden 8 saat uyuyan bu anne tipi çocuktan sonra 12 saat uyumaya başlamış,4 aylıktan sonra (pardon 3) bebek geceleri uyanmamış,müthiş iştahlı zaten söylemeye gerek yok.Bu annelerimiz bizi çatır çatır çatlatmaya devam edecekler belli ki.

Amma velakin çoğunluk öyle değil işte ne yapalım.Mükemmel olmayan eşlerle evliyiz ve kendimiz de mükemmel değiliz.Çalışmak zorundayız sevsek de sevmesek de,ailelerimiz ya uzakta ya ilgisiz.Eh işin içine bir de ''çocuk'' denen,7/24 ilgi,oyun,beslenmek,uyutulmak isteyen bir canlı girince iyice bocalıyoruz.Kendimize ayıracak 1 saatlik vakti (genelde duş,kuaför,arkadaşla bir kahve gibi şeyler için) ayıramamaya başlıyoruz,sinirler keman teli gibi geriliyor,eşe patlıyoruz..

Hiç unutmam oğlum 5 günlükken sabah kalktık,kahvaltı ettik,eşim giyindi işe gidecek..Ben??Ben niye gidemiyorum peki?Ya da o niye gidiyor??Çocuk ikimizin değil mi?O güne kadar ben de her sabah onunla işe gidiyordum,8 saat uyumazsam gün boyu esniyordum,nasıl hayatım bir anda -ve belirsiz bir süre için- bu kadar değişmiş olabilirdi??Kaldı ki 32 yaşında doğurdum,başıma ne geleceğini de çok iyi biliyordum,müthiş rahat ve keyifli bir gebelik geçirmiştim.O yaşa kadar erotik bir imgeden başka bişey olmayan göğüslerim biçimsiz emzirme sütyenlerinin içinde asıl görevlerini yerine getiren 2 adet yağ dokusuna dönüşmüştü ve uyku artık bir hayaldi.Bölük pörçük ,en fazla 3 saat süren bir eziyetti.

Eh bu kadar değişimden sonra evlilik elbette sarsıldı,sinirliydim,gergindim,bebeğimi çok seviyordum da çok da yorgundum..Ancak uykuların biraz toparlandığı 2 yaş civarı kendimize gelmeye başladık biz.


Çocuklarla Elele Ebeveynlik kitabını karıştırıyordum dün,diyor ki ''Gün içinde sadece kendinize ait bir 10 dakika ayırın , size haz veren bişey yapın'' ve ''Sadece eşinize konsantre olduğunuz bir 10 dakikanız olsun, sessizce oturun,masaj yapın birbirinize, sohbet edin,sarılın'' ..O kadar hoşuma gitti ki bu.10 dakika az gibi ama değil.Televizyon ,bilgisayar ve çocuk sesi içinde günlerce eşimin yüzüne bakmamış gibi hissettiğim zamanlar oluyor.

Birçok anne blogu takip ediyorum.,biri de www.deli-anne.com. Blogun yazarı ,güzel annenin keşfi olan bir müzisyen var ki.. Aman Allah'ım diyorum her dinlediğimde ; sondaki kuş seslerinde tüylerim diken diken oluyor.Kendim için yapılacaklar listemde 1 numara bu: 


Biri paylaşmıştı geçen gün Facebook'da.Böyle güzel bir film olabilir mi arkadaşlar,moral için lütfen izleyin ,bu da 2 numaram:


Bu da film görüntüleri ile harika bir klip

3.Harika bir kahve ve tatlı:) Vazgeçmem arkadaş, diyet miyet dinlemem.Hele ki yanında bir dost sohbeti, olmadı bir blog yazısı varsa.



 Bu liste devam edecek,daha neler var neler..




Benzer Yazılar

0 yorum