Halil Serkan Öz Anısına

Yazar Çarşamba, Nisan 15, 2015 , ,


http://manolyadan.blogspot.com.tr/



Sevgili Lord sayesinde haberdar olduğum güzel bir etkinlik paylaşacağım; klasik kitap okuma etkinliği. Manolya'nın blogunda başlattığı bu  hareketten çok etkilendim.  Üstelik geçen haftalarda zamansızca ve ''Adaletin bu mu dünya '' dedirterek aramızdan ayrılan güzel insan, yürekli öğretmen Serkan öz anısına.

Bir çoğumuzun lisede okumak zorunda bırakıldığı klasikleri tekrar okumak, yetişkin gözlerle aynı satırlara bakmak için harika bir fırsat. Ayrıntılar yazıda var. Lütfen göz atın.

Benim okuduklarım malesef çok az: Madam Bovary, Gazap Üzümleri, Tutunamayanlar, Huzur, Saatleri Ayarlama Enstitüsü, Nietszche  Ağladığında var listeden.

Tutunamayanlar, Huzur, Saatleri Ayarlama Enstitüsü Türk yazarlara ait ve ben üçünü de sevmedim, tekrar elime almadım.

Nietszche  Ağladığında mükemmeldi, Freud ancak bu kadar anlatılabilirdi. Hala çok sevdiğim ve arada okuduğum bir eser. Aynı yazarın ''Divan'' romanı ise ölene dek tekrar tekrar okuyabileceğim bir kitap. Harika bir kurgu, terapi kavramına bambaşka bir bakış açısı, Ernest'e hissettiğim acayip bir sevgi var Divan'da.

Madam Bovary ve Gazap Üzümleri klasik olmanın hakkını veren kitaplar. Çok güçlü bir anlatım dili, nefis betimlemeler, çok başarılı ruh hali tasvirleri var ikisinde de.



Halil Serkan Öz
Ah öğretmenim ah..


Benzer Yazılar

8 yorum

  1. Tutunamayanları anlamak için onlardan olmanız gerekir derler. Hani ciddi anlamda farklı bir kafayla yazılmış bir kitap. Bazen uzun uzun saçmalıyor bazen durgunlaşıyor garip yerlere gidiyor, kafanızdaki roman mantığını sarsıyor. Belli ayrıntıları göndermeleri oralardan yakalamak gerekiyor. O yüzden herkese önermem.

    Siz söyleyince hatırladım da Huzur'u bir ara elime almıştım ben de ama sonra yabancı kelimelerden dolayı fazla yavaş ilerlediğimden başka kitaplarla aldatmış bırakmıştım. Saatleri ayarlama enstitüsünde şansımı deneyeceğim. Ondan da hoşlanmazsam Tanpınar benim de tarzım değil demektir.

    Irvin Yalom zaten efsane bir adam her kitabıyla beni benden almış bir yazar. Tespitleri karakter anlatımları çok sağlamdı. O kitabı sevdiyseniz size yine psikolojik Sana Gül Bahçesi Vadetmedim öneririm. Delilik üzerine yazımda kitaptan bahsetmiştim. O kitap da terapiler vs üzerinden ilerliyor ve Yalom aşığıysanız seveceksiniz eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazınız gibi yoruma da emek vermissiniz ; çok teşekkürler. Böyle uzun ve dolu yorumlar beni çok heyecanlandiriyor.

      Sana Gül Bahçesi Vadetmedim'i okuma listeme alıyorum hemen.

      Blog yazdığım ve kitap okuduğum anlar olmasa kesinlikle rol yapmaktan çok sıkılırdım..Iyi ki güzel kitaplar ve filmler var.

      iyi okumalar hepimize.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Aynen iyi okumalar. Sizin de yorumlarınızı beklerim.

      Sil
  2. Aaa Yeni gördüm yazınızı teşekkür ederim paylaşımınız için =)

    YanıtlaSil
  3. Etkinliği düzenledik katılımda oldu ancak o kadar az insan yorum birakti ki okudugu kitaplari herkes son günü bekliyor sanirim =) buraya da yazayim da bu yazi sayesinde etkinliği görüp katilanlar blogumda birinci ay yoklamasi var oraya da okuduklari kitaplari yazarsalar ilk ayın birincisini belirlememe yardimci olurlar =) herkesi bekliyorum =)

    YanıtlaSil
  4. Güzel insanları üzüyor ya bu Dünya, ondan hiç alışamadım ona...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah..

      ''Ne kervan kaldı, ne at, hepsi silinip gitti
      iyi insanlar iyi atlara binip gitti.''

      Sil