ÖFKE DANSI: BİR KİTAP OKUDUM, HAYATIM DEĞİŞTİ

Yazar Çarşamba, Ekim 01, 2014 ,


-Bu kitap bana bambaşka ufuklar açtı desem..
- ''Kocam oraya gitmeme /o elbiseyi giymeme /yalnız dışarı çıkmama izin vermiyor'' cümlelerini, hem de saklı bir gururla (Seven erkek kıskanır ne de olsa) dillendiren hemcinslerimin beni neden bu kadar kızdırdığını çözdüm desem..
Yaprak Dökümü dizisinin ağzına terlikle vurulası Hayriye Hanımının  '' Aman yavrum, ağzımızın tadı bozulmasın''  repliğini her duyduğumda kan beynime sıçrıyordu desem..
- Hepimizin ara ara kullandığı ''Tatsızlık olmasın diye'' cümlesini söylerken yakaladığımda kendimi, aciz, yenik hissediyordum desem..





Bütün bu sinir bozucu söylemler ve davranış şekillerinin altında yatan nedeni tek kelime ile özetlemiş Dr. Harriet Lerner; BENLİKSİZLEŞME.  Ne kadar doğru ne kadar yerinde bir tanım. Gerçekten de hikayenin en başında , daha minicik kızlarken bile kendi isteklerimizin  önemsiz olduğuna bir şekilde inandırılmıyor muyuz? Hangi okula gideceğimize mesela, okulun hangi şehirde olduğuna göre babalar karar vermiyor mu? Ne çok duymuşumdur filanca şehirde üniversite kazandım ama annemler göndermedi cümlesini hayatım boyunca.Ya da bir karar vermiştir kadın, yapmak istediği bir şey vardır, ingilizce kursuna gitmek mesela, nedense onay gerekir bunun için ,babanın/ abinin/ kocanın onayı ve genelde şu cümle ile kapanır mevzu ''NE GEREK VAR?''. Sonrası belli, ev-çocuk- iş üçgeninde geçen upuzun yıllar..Geriye dönüp bakınca akılda kalanın hep o gidilemeyen kurslar, uygulanamayan kararlar, izin çıkmayan projeler olması..

 O kadar çok yerini çizdim ki hepsini yazmaya kalksam bu yazı bitmez. Biraz kolaya kaçıyor ve  her okuduğumda tekrar tekrar aydınlandığım bu satırları unutmamak adına  sayfa resimlerini paylaşıyorum.











Bir türlü anlamadığım modellerden biri de bu: Kocası muslukları tamir ettirmediği için yıllarca şikayet eden kadınlar biliyorum. Yahu sen manyak mısın? Çağırsana bir tamirci. Yok, illa kocası yapacakmış ya da yaptıracakmış , bekle o zaman 10 yıl daha. Müstehak sana.






Dr. Lerner 'de en sevdiğim şeylerden biri gerçekçi olması oldu.Reklamcı şarlatanlar gibi mucize çözümler önermiyor, terapilerin en az bir yıl sürdüğünü ve sürecin sonunda kimsenin tamamıyla mutlu olmadığını önemle belirtiyor. Çünkü bir kadının ''Ben ne istiyorum'' sorusunu sadece sorması bile hayatındaki pek çok şeyi değiştirebiliyor. Kocasıyla veya annesiyle hep vermek üzerine kurduğu ilişkideki değişimi kabul etmemek için direniyor muhatap olan kişi. Bir çok yeni sorunla boğuşmak gerekiyor.

Her insan okumalı dediğim ender kitaplardan biri oldu Öfke Dansı. Herkese iyi okumalar ve sarsılmalar:)

Not: Sayfa düzenine ne oldu anlamadım. Satırları aynı hizaya getiremedim bir türlü.

Benzer Yazılar

0 yorum