197 Gün; Aşure Gibi Bir Kitap

Yazar Çarşamba, Mayıs 27, 2015

sultan tarlacı

Eşimin duyup bana aldırdığı kitabı bir solukta okudum. Kurgu çok iyiydi diyemeyeceğim ama ilginç olduğu kesin.

Öncelikle, kitabı yazan kişi belli ki zekası fazla gelip, taşmış bir tıp doktoru. Halen aktif olarak çalışan bir nöroloji doçenti. Tıp fakültesini birincilikle bitirmesi bile yazarın ''normal'' olmadığının kanıtı benim içim (Olumlu anlamda).

Kitap beş duyunun ötesine geçmekle ilgili aslında. Felaketleri önceden hissedenler, kayıp eşyaların yerini bulanlar, rüyaları gerçek çıkanlar gibi ''paranormal'' konular ve kişilerle çok ilgili belli ki Sultan Tarlacı. Bu konularda kulaktan dolma şeyler dışında bilgim yoktu; okurken epeyce şaşırdım. Paranormal dünyanın, uzun zamandır askeri kuruluşlar, hükümetler ve bilim adamlarınca çok ciddiye alınan bir alan olduğunu anladım.

Keşke Sultan Hoca bildiği her şeyi tek kitaba sığdırmaya çalışmasaydı. Kitapta o kadar çok konu ve kişi var ki..Okumak çok yormuyor çünkü karakterler ilginç ama sonunda bu kişiler birbirine bağlanmıyor. Kurgu havada kalıyor. ''Bu kadar insanı niye koymuş romana'' diye düşündüm kendi adıma.

Hayırsever bir iş adamı olan, çok zengin aynı zamanda da bilim insanı Federico, Aşçı Güher, öğrenciler Janset ve Gülin, Gülin'in babaannesi Prenses Somya, travesti Tugay ve manken arkadaşı Tattu, Komiser Vefa , öğretmen Jülide, antika kaçakçısı İlker ve karısı Füsun, dekan Nilgün hanım ve hepsinin üzerine Dr. Saltı (ki kendisi Sultan Tarlacı'nın öz yaşam öyküsünden yarattığı bir karakter) romanda yer alan kişiler. Tüm bu insanlar nezdinde onlarca konu irdeleniyor; doktorun Marilyn Monroe aşkı, bilimsel çalışmalar sırasındaki haksızlık ve hırsızlıklar, öğretmen-öğrenci ilişkisi, beyin ve algı ötesi ile ilgili bir sürü bilgi, antika eser kaçakçılığı, anne-çocuk meseleleri ilk aklıma gelenler. Siirt'te miydi Batman'da mıydı bir ara gazetelere, televizyonlara haber olmuştu, durduk yere evin içinde yangınlar çıkıyor, eşyalar yanıyordu, o konu bile irdelenip açıklanmış.

Kitabın bel kemiğini oluşturan duyu ötesi gerçekler ise uzun uzun konuşuluyor. Yazar kah din adamlarıyla kah bilim insanlarıyla tartışarak kesinlikle kulak arkası edilemeyecek bilgiler veriyor.

Kitap Münevver Karabulut cinayeti ile başlıyor. Talihsiz kızın ağzından ölümden sonra kendini seyretmesini okuyoruz önce ve tüm bu saydığım karakterler Cem Garipoğlu'nu bulmak için psişik güçlerini kullanmaya çalışıyorlar.

Gerçek yaşamda var olan  evrenin dili isimli web sitesinde buluşan bu insanların bazen komik olabilen konuşmalarını okuyoruz epeyce. ''Durugörür''  gibi garip bir kelime ile tanımlanan kişiler gelecekte olacak olayları bilebiliyorlar. Hatta bunu siteye yazıyorlar, filanca iş adamı ölecek şeklinde. Eğer kehanet gerçekleşirse sitede belirtiliyor. Oldukça ilginç ve dikkate değer bence. Siteyi incelerseniz pek çok kehanetin gerçekleştiğini görebilirsiniz.

Sultan Tarlacı'ya saygılarımı sunuyorum.  İşini böylesine tutku ile yapan herkese hayranım hele ki araştırmacıların asla desteklenmediği aksine sürekli engellendiği , maddi manevi hırpalandığı, Tübitak'da bile acayip işlerin döndüğü ülkemizde .Beş kitaplık malzemeyi tek kitaba sığdırmasından belli ki ismini daha çok duyacağız.

Yolu açık olsun.


Benzer Yazılar

7 yorum

  1. Duymamıştım kitabı , yazdım bir kenara :)

    YanıtlaSil
  2. Kitap çok ilginç görünüyor ama ben bu tür kitapları seviyorum, Evet şu bir gerçek insanlar bazı şeyleri önceden bilebiliyor çünkü kendimden biliyorum her zaman olmasa da bazen hayatımda veya yakın çevremden bir kişiye olumlu veya olumsuz bir şey olacağı zaman bunu bir iki gün önce mutlaka rüyamda görüyorum bu olayı çok yaşadım bilmiyorum belki tesadüftür ama ben bu olayı çok yaşadım. Doktor nöroloji doktoru olduğu için Epilepsi hastalığından da bahsediliyor mu kitapta?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bahsediliyor Gökhan. Epilepsinin bir kısa devre olduğunu yazmıştı galiba. O siteye bak mutlaka, evrenin dili.com.

      Sil
  3. İlginçmiş gerçekten biraz karışık demişsin ya ona takıldım yoksa kesin okurdum ama aklımın köşesinde dursun böyle konularda çekiyor beni.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Elif mimledim seni :)
    Bakalım küçükken sen nasılmışsın eğer cevaplarsan keyifle okuruz bizde ;)

    YanıtlaSil
  5. Benim de ilgimi çekti ...kitap nerde var ...ben bir keresinde...hayatımda hiç görmediğim bir adamı ...rüyamda gördüm...sonrada o adamın ertesi ğün resmini gördüm...kendisine de dedim adam hayret etti...

    YanıtlaSil
  6. Benim de ilgimi çekti ...kitap nerde var ...ben bir keresinde...hayatımda hiç görmediğim bir adamı ...rüyamda gördüm...sonrada o adamın ertesi ğün resmini gördüm...kendisine de dedim adam hayret etti...

    YanıtlaSil