BİR PEKİN ÖRDEĞİNİN TAM 15 YIL 5 AY SÜREN YOLCULUĞU

Yazar Cuma, Aralık 26, 2014 , ,

BİR PEKİN ÖRDEĞİNİN TAM 15 YIL 5 AY SÜREN YOLCULUĞU
Kitaptan:

''Bir insan eli tarafından okşanmayalı,  tüylerinin üzerinde bir el gezinmeyeli yıllar olmuştu. Ve aslında bu bir ördek için ihtiyaçtı. Çünkü..Ona ailesini hatırlatıyordu. ''

''Yine de birinin mutlu olması için güzellik şart değildir. Mutluluk kimi zaman güzellik yüzünden kaybedilebilir de. ''

 Sevgili Bir Dolap Kitap'ın son yazılarından birinde  denk geldim bu kitaba. Kapağından mı yazarın anlatımından mı bilmiyorum hemen sipariş ettim. Kitaplarımı kitapyurdu.com'dan alıyorum. Uzun süredir müşteri olduğumdan bana özel indirimlerle çoğu kitap üçte bir daha ucuza geliyor ve en geç beş gün içinde elimde oluyor (Bu bir reklam değildir).

10 yaş üstü için tavsiye edilmiş ve 2009'da , Yunanistan'da yılın çocuk kitabı ödülünü almış. Yazarı Vassilis Papatheodorou'nun kimya mühendisliği ve işletme eğitimlerinin ardından yazarlığa başlamış olmasıyla ayrıca ilgimi çekti.

Ben bu kitabı çok sevdim.110 sayfayı bir çırpıda okudum. Resimler (15 kadar) çok başarılı, dil çok sade ve dokunaklı. Çoğu yerde gözlerimden yaşlar süzüldü gitti, evde olsam hüngür hüngür ağlardım. ''Sen ne kadar taş kalplisin'' derdi bana kuzenim, şimdi çok inceldi kalbim, anne-çocuk-hüzün içeren her cümlede ağlamam garanti.

1992'de Çin'in doğusuna uzanan okyanusta ,uzun süren fırtına büyük bir yük gemisini batırıyor. Geminin yükü  30.000 adet plastik, sarı, banyo ördeği ve gerçek bir Pekin ördeği ile 10 adet yavrusu. Ördekler tam 15 yıl 5 ay boyunca seyahat ediyorlar ve okyanus bilimcilerin deneylerine ışık tutuyorlar. Bu gerçek bir hikaye (Pekin ördeği ve 10 yavrusu gerçek değil).

Vassilis Papatheodorou, olaya gerçek bir ördek ekleyerek 15 yıllık yolculuk üzerinden bakın hangi konuları irdeliyor:

--Açık denizlerde yaşanan hayvan katliamını
--Çocuk askerlerleri ve onların oyun ihtiyacını
--Petrol yataklarının denizleri petrole bulamasını ve deniz canlılarını öldürmesini
--Parayla her şeyin satın alınabileceğini
--Buzullardaki erimeyi
--Amazon ormanlarındaki yangınları
--Yürekli ve sıradan bir adamın zengin bir imparatoru alt edebileceğini
--Cesur bilim insanlarının varlığının her şeyi nasıl değiştirdiğini

Özetle açgözlü, kibirli insanoğlunun gezegeni mahvetmek için nasıl canla başla çalıştığını hüzünle okuyoruz ama umut var, hep olacak. Hayvanlar ve  iyi insanlar yaşadığı sürece.


Benzer Yazılar

0 yorum