EREN 3 AYLIK

Yazar Cumartesi, Kasım 30, 2013 , ,



Kafam çok karışık ; madde madde yazayım:

--Üç hafta önce burnu tıkalı ve hırıltısı var diye gittik çocuk doktoruna. Genel olarak huzursuz ve çok gazlı olduğunu, kıvrandığını ,şiddetli olmasa da az denemeyecek kusmalarını anlatınca doktor hanım reflü ve süt proteinlerine alerji olasılıklarını düşündü. Kilosu ve gelişimi gayet iyiydi.Biogaia damla, lansor kapsül (eriterek veriyoruz,yarım kapsül ; gaviscon-motilium reflü tedavisinde tercih edilmiyormuş ve kabızlık yan etkisi Eren'i daha da huzursuz yapabilirmiş) ,pişik için desitin krem,pamukçuk için fungostatin damla reçetesi ile çıktık hastaneden ; bir de benim yapmam gereken süt ve süt ürünleri diyeti ile!! Süt,yoğurt,peynir,tereyağı gibi ürünler zaten yasak ,içinde süttozu olan bilumum bisküvi /kek türevleri de yasak!! Bazı anne bloglarında  okumuştum, allerjik bebek başlı başına bir olay ,öyle diyetler var ki anne neredeyse hiçbir şey yememek zorunda. Neyse, doktor ziyareti sonrası Eren biraz rahatladı derken bir haftadır eski tablo geri döndü. İki gündür sanki biraz daha huzurlu.İlk günler günlük tutmuştum , baktım ki hep aynı şeyleri yazıyorum bıraktım. Huzursuzluk o kadar genel bir kavram ki bir sürü nedeni olabilir küçük bir bebekte. Paranoya yapmak, kafamı diyet işine takmak istemiyorum ,yazdıkça daha şüpheci oldum diye de devam edesim gelmedi günlük işine.

--Emzik almıyor:(( Biberon alıyor :))

--Ayakta ve hamakta sallanmaktan  hoşlanmıyor.Çok ağladığı anlarda eski usül çarşafta sallamaktan başka bir çözüm bulamadık. Babası kendince çözümler üretip çarşafta ama tek başına sallayabileceğimiz bir sistem kurdu.Sinir bozucu olan ise bir şekilde uyutsak da 20 dakika sonra ağlayarak uyanıyor olması.

--İlk oğlumda yaşadığım uykusuzluk travmasından sonra baba ile bebek aynı odada yatıyor.Ben tek başıma ayrı odada yatıyorum. Emzirme sonrası hemen uyumuyor genelde, gaz çıkartma faslı uzarsa ayılıyorum ve tekrar uyuyamıyorum, bebek her kımıldadığında uyanıyorum zaten. Babaya inanılmaz müteşekkirim, kendisi kahramanlıkta Spartaküs'ü geçmiş bulunuyor .

--Bir aydır bakıcımız var ; çok şükür, sonsuz şükür. Olmasaydı olmazdık diyim gerisini siz anlayın.

--Çalışmaya başlama ihtimalim var ,çok tırsıyorum. Uykusuz gecelerin sabahında işe gitme fikri hiç hoş değil.

--Emre idare ediyor. Eren agulamaya başladı 15 gündür.Hoşuna gidiyor abisinin ,''Eren konuşuyor'' diyor.Dün akşam ''Ben burdayım'' nidaları eşiliğinde eller kollar havada, sağa sola gittiğinde Eren'in kendisini takip ettiğini farketti ve epey sürdürdü bu oyunu.

--İkisinin aynı anda ağlaması ve Emre'nin ısrarla beni istemesi ,Eren'in emmeden sakinleşmemesi gibi durumlar  çok sık olmuyor ama olduğunda tam bir facia duygusu yaratıyor.

--Nasıl oldu bilmiyorum ama göğüslerim tamamen düzeldi .Lansinoh dışında bişey sürmüyorum artık. Ayrıca elektrikli süt pompası ile tanışmış bulunuyorum  ;Ameda Lactaline 'den gayet memnunum.



Benzer Yazılar

4 yorum

  1. Maşallah üç aylık oldu bile bundan sonra daha rahat geçer inşallah. Her bebek farklıdır ya siz daha tecrübeli anne olmanıza rağmen Eren'de kendi kızımla benzerlikler bulduğum için yazıyorum. Reflü bizim en büyük sorunumuzdu. İlaç da kullandık fayda etmedi. Sonra bir doktor acıkmadıkça açlıktan ağlamadıkça emzirmememi ne zaman ve ne kadar emeceğine onun karar vermesini söyledi. Buna uyduğum an reflü kesildi. Genelde 4 saatte bir acıkıyordu kızım. Ben her huysuzluğunu açlığa bağlayıp emzirince kusuyormus. Her ağlaması açlık olmayabilir, kucak istiyebilir vs.

    Uyku konusu da benziyor neredeyse 10 aya kadar uykuları yarım saati geçmezdi. Gün içinde 5-6 sefer böyle kısa uyurdu ki araştırmalarıma göre çok normalmiş. Zamanla uzadı. Ben de çarşafın bir kenarını beşiğine bağlayıp tek başıma sallardım gün içinde

    YanıtlaSil
  2. Hımmm..Emzik almıyor ,uykuya çok zor geçiyor ; emzirmek sakinleşmesinin tek yolu gibi..ama haklısınız,az ve sık emzirin demişti başka bir doktor bize..

    YanıtlaSil
  3. Emzirmeden kucakta tutmak da işe yarar belki

    YanıtlaSil
  4. Bu arada az ve sık demiş ya doktorunuz bizim dr öyle demedi dahası çocuk kendi istediği kadar emiyor zaten az olup olmadığını anlamak zor sadece onun tercihine bırak dedi acıkınca emer doyunca bırakır sadece açlık için ağladığında bunun ayırdına varabilmek gerekiyor bunu da bir ağlamaya karşılık diğer tüm çareleri denedikten sonra susmuyorsa ona göre farkı anlaşılabilir

    YanıtlaSil