Niye Öldü Bu İnsanlar?

Yazar Çarşamba, Mart 16, 2016




Her seferinde aynı şey oluyor, “kimdi bu insanlar” diye soruyorum, “kimdi bu ölümlerine üzüldüğümüz, ağladığımız, acılarını kutsal bir ayin gibi paylaştığımız insanlar?”
Kimdi bu günahsızlar?
Kimdi bu başkalarının günahlarını, ömürlerini korkunç bir patlamanın sesini duyup, alevler arasında bitirerek ödeyenler?
Kimdi bu insanlar?
İsimleri birkaç gün sonra listeler halinde yayınlanıp, yakınlarından başka hiç kimsenin hafızasında yer bırakmadan hayatımızdan geçip gidecek bu insanlar kimdi?
Kim olduklarını bilmiyorum ama herkes gibi ben de tahmin edebiliyorum, çoğu kıt bir bütçeyle yapılmış bir pazar gezmesinden dönen insanlardı, aralarında “çaylak” olduğu için “pazar nöbetine” bırakılmış genç işçilerle, memurlar da vardı herhalde.
Büyük bir ihtimalle yorgundular.
Otobüste bir yer buldukları için sevinmiş, pazar gezmesinde kendilerine bakan bir genç kızın ya da bir delikanlının hayaliyle başlarını cama dayayıp uyumaya hazırlanmışlardı.
Öyle yorgun öldüler.
Tek suçları, günahlarla, yolsuzlukluklarla, sefil ihtiraslarla dolu bir ülkenin başkentinde yaşamaktı.
Başka bir ülkede yaşıyor olsalardı, şimdi sevdikleri bir televizyon programının karşısında, yarınla ilgili planlar kurarak soydukları bir portakalı yiyor olacaklardı.
Niye öldü bu insanlar?

Niye öldü?





Benzer Yazılar

2 yorum

  1. Ne oldu anlayamadım, bu yazıya ek yapamıyorum. Yazı Ahmet Altan'ın 13 mart tarihli yazısı.

    YanıtlaSil
  2. O durakta öğnenciliğimde ben de bekledim, yorgundum, bir an önce eve gidip annemin kapıyı açmasını, kardeşlerim ile yemek masasına oturmayı hayal ederek sıkışık otobüste ayakta yolculuk etmeyi dayanılır kılmaya çalışıyordum...dayanma gücümüz kalmadı,bırakmadılar...

    YanıtlaSil